Professor Eric Chan with PK Weekly Dose on LinkedIn
Als Strategin ist es meine Passion auch tief ins "Netz" einzutauchen und Eric ist für mich ein echter Leuchtturm, mit einem wundervollen Konzept der "PK weekly dose". Ein wirklich besonderes Format der PK-Wissensvermittlung, des Transfers und des Austauschs auf Augenhöhe und immer unter dem Motto "Learning without Barriers".
Das Besondere an seinen "PK Weekly Dose" ist, dass Professor Eric, Diese nicht nur kreativ, spannend und aktuell aufbereitet, sondern auch seinen ganz eigenen Fall immer wieder einmal sehr menschlich einflechtet. Denn Professor Eric Chan ist nur ein Fachexperte und Professor, sondern er ist auch Mensch, Familienvater und selbst Patient und teilt dieses offen mit der PK-Community.
"Mit 30 Jahren erlitt er einen Herzinfarkt, 17 Jahre später eine Restenose und 21 Jahre später einen zweiten Herzinfarkt. Seine Erfahrung als Patient spornt ihn an, bahnbrechende Behandlungsmethoden zu finden." (Quelle: LinkedIn)
Mit dieser zusätzlich gezeigten Art an wunderbarer Menschlichkeit und auch (gesundheitlicher) Verletzlichkeit, gepaart mit fachlichem PK-Know-How und immer einer Brise an Spiritualität werden seine Beiträge immer zu etwas ganz Besonderem.
Und seine Beiträge haben echtes "Suchtpotenzial".
Seit fast einem Jahr bin ich selbst aktives Mitglied in seiner PK-Community, teile meinen Fall, meine Erkenntnisse und mein Wissen und ich freue mich schon (wie so Viele in dieser PK-Community) auf den nächsten spannenden "PK weekly Dose" Beitrag. Danke lieber Eric, für diese wunderbare Art der Wissensvermittlung!
Dieses Forum kann ich nur allen Klinikern, Medizinern, Apothekern, PK-Experten, PK-Interessierten nur sehr ans Herz legen, denn Professor Eric Chan betreibt Forschung vom Labor bis zum Krankbett und wieder zurück.
Wer ist Professor Eric Chan: Professor Eric Chan ist Pharmazeut und Pharmazeutiker an der Fakultät für Pharmazie und Pharmazeutische Wissenschaften der National University of Singapore (NUS) (seit 2006). Seine Forschungsinteressen sind (1) physiologisch basierte pharmakokinetisch-pharmakodynamische (PBPK-PD) Modellierung von Pharmakologie und Toxikologie, (2) Forschung zu xenobiotisch abgeleiteten reaktiven Metaboliten mit besonderem Schwerpunkt auf der Interaktion mit biologischen Proteinen und (3) stoffwechselgesteuerte systembiologische Modellierung von Pathologie, Pharmakologie, Toxikologie und Wechselwirkungen zwischen Säugetierwirt und Bakterien.
Professor Chan ist derzeit stellvertretender Leiter (Forschung) und Mitglied des Ausschusses für die Beförderung und Ernennung von Fakultätsmitgliedern (FPTC). Er ist Fachberater bei Hyloris Pharmaceuticals und dem A*STAR Experimental Drug Development Centre (EDDC). Er ist leitender Redakteur des British Journal of Clinical Pharmacology, außerdem Mitglied des Redaktionsbeirats der Zeitschrift „Biochemical Pharmacology, Drug Metabolism and Disposition“ (American Society of Pharmacology and Experimental Therapeutics, ASPET) und des „Journal of Chromatography B“. Er wurde mit der Dean's Chair Professur an der Fakultät für Naturwissenschaften (2015-2018) ausgezeichnet, erhielt sechsmal den Faculty of Science Teaching Excellence Award und viermal den NUS Annual Teaching Excellence Award u. v. m.
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Lassen Sie mich Ihnen ganz am Ende dieser Rubrik zeigen, warum Personalisierte Medizin so viel mehr ist als nur ein genetischer Fingerabdruck. Ich vermisse in allen Debatten und wissenschaftlichen Konsensdiskussionen immer einen unendlich wichtigen PRO Faktor für die dringende und auch übergreifende Einführung von PGx und der lautet "Städte, Länder und Regionen auch sicher und stabil halten zu können". Wichtige Infrastrukturen dürfen durch fehlende Personalisierte Medizin/PGx nicht zu gefährdet werden. Aus diesem Grund habe ich Ihnen ein Kollektion an Personas erstellt, damit Sie darin gut erkennen können, welche dramatischen Auswirkungen dies am Ende haben kann.
Jeder dieser Personas würde durch fehlende Personalisierte Medizin dazu beitragen, dass Länder, Städte und Regionen nicht ausreichend stabil und sicher gehalten werden können. Engpässe bei Polizei- oder Feuerwehr, Schule/Universitäten, Wirtschaftsunternehmen, Versicherungen, Notfall- und Seelsorgeeinrichtungen, Kritischen Infrastrukturen, Güter- und Personenverkehr u. v. m.
English
As a strategist, it is my passion to also dive deep into the “net” and Eric is a real lighthouse for me, with a wonderful concept of “PK weekly dose”. A truly special format of PK knowledge transfer, transfer and exchange at eye level and always under the motto “Learning without Barriers”.
What is special about his “PK Weekly Dose” is that Professor Eric, not only presents creative, exciting and up-to-date information, but also weaves in his very own case very humanly from time to time. Because Professor Eric Chan is not only a technical expert and professor, but he is also a human being, a father and a patient himself, and he shares this openly with the PK community.
“At the age of 30, he suffered a heart attack, 17 years later a restenosis and 21 years later a second heart attack. His experience as a patient spurs him on to find groundbreaking treatment methods.” (Source: LinkedIn)
With this additional display of wonderful humanity and (health-related) vulnerability, coupled with professional pension know-how and always a touch of spirituality, his contributions are always something very special.
And his posts are highly addictive.
For almost a year now, I have been an active member of his PK community, sharing my case, insights and knowledge, and I look forward (like so many in this PK community) to the next exciting “PK weekly Dose” post. Thank you, dear Eric, for this wonderful way of imparting knowledge!
I highly recommend this forum to all clinicians, physicians, pharmacists, PK experts, and those interested in PK, because Professor Eric Chan conducts research from the laboratory to the bedside and back again.
Who is Professor Eric Chan: Professor Eric Chan is a pharmacist and pharmaceutical scientist at the National University of Singapore (NUS) Faculty of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences (since 2006). His research interests are (1) physiologically-based pharmacokinetic-pharmacodynamic (PBPK-PD) modeling of pharmacology and toxicology, (2) research on xenobiotic-derived reactive metabolites with a particular focus on the interaction with biological proteins, and (3) metabolism-driven systems biology modeling of pathology, pharmacology, toxicology, and mammalian-bacterial interactions.
Professor Chan is currently the Deputy Head (Research) and a member of the Faculty Promotion and Appointment Committee (FPTC). He is a consultant expert at Hyloris Pharmaceuticals and the A*STAR Experimental Drug Development Centre (EDDC). He is a senior editor of the British Journal of Clinical Pharmacology, and also serves on the editorial advisory boards of Biochemical Pharmacology, Drug Metabolism and Disposition (American Society of Pharmacology and Experimental Therapeutics, ASPET) and Journal of Chrom He was awarded the Dean's Chair Professorship at the Faculty of Science (2015-2018), received the Faculty of Science Teaching Excellence Award six times and the NUS Annual Teaching Excellence Award four times, among many other honors.
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At the very end of this section, let me show you why personalized medicine is so much more than just a genetic fingerprint. In all debates and scientific consensus discussions, I always miss an infinitely important PRO factor for the urgent and comprehensive introduction of PGx and that is “to be able to keep cities, countries and regions safe and stable”. Important infrastructures must not be jeopardized by a lack of personalized medicine/PGx. For this reason, I have created a collection of personas so that you can easily recognize the dramatic effects this can ultimately have.
Each of these personas would contribute to the inability to keep countries, cities and regions sufficiently stable and safe due to a lack of personalized medicine. Bottlenecks in police or fire departments, schools/universities, commercial enterprises, insurance companies, emergency and pastoral care facilities, critical infrastructure, freight and passenger transport and much more.